קרקע פוריה למסר מרהיב ומרתק

על ההצגה "התינוק עם מי האמבטיה"

מאת: דנה שוכמכר

עלילת היצירה "התינוק עם מי האמבטיה", מאת כריסטופר דוראנג, מתארת את כדור השלג הנוצר מהרגע בו הורים טריים מגיעים הביתה עם תינוק שרק נולד ועושים כל טעות אפשרית – הם נותנים לתינוק כדורי הרגעה, צועקים עליו וגם מביאים הביתה מטפלת שהדבר האחרון שהיא עושה זה לטפל. העלילה האוניברסלית של כמעט כל הורים, כמעט בכל מקום, מעלה שאלות כמו האם כל אחד יכול להיות הורה או שחייבים ללמוד את הקורס הזה בתיכון? והאם ניתן לברוח מהגורל או שהנסיבות אליהם נולדנו מעצבים את דרכנו, עד הסוף? הבמאית שירי לוטן מעמידה את השאלות הללו על במת אולם  4 בתיאטרון הבימה. זהו מרתף המחולק לשני מפלסים, בעליון ישנו בר ומקומות ישיבה, ובתחתון, במה רחבה וגדולה, ומקומות ישיבה לקהל.

"התינוק עם מי האמבטיה". צילום: אלי כץ

מהכניסה להצגה ועד היציאה מהעולם האבסורדי שיצרה, לוטן מזמינה את הקהל המגיע לצפות באירוע לא קונבנציונלי, במסגרתו הוא מתבקש להתבונן פנימה ולבחון את אחת הסוגיות המשמעותית עבורו – סוגיית ההורות. המוסיקה הנפלאה של בועז שחורי וסרטוני הוידאו-ארט של מעין אמזלג משתלבים היטב בתוך האבסורד, ומעצבים על הבמה נקודות מבט חדשניות על הסוגייה הוותיקה ביותר בעולם.

התרגום הנפלא של יורם אמיר נשמע טבעי מפי השחקנים, אשר ממיר את האבסורד למציאות שמוכיחה כי קשה עד מאוד לברוח מהדפוסים אליהם הורגלנו במהלך חיינו. ההצגה ממחישה ביד יפה את הקונפליקטים המהותיים בהוויה האנושית, מה שמוביל לקרקע פוריה ממנה צומח מסר מרהיב ומרתק. צוות השחקנים בהצגה – אדוה בר אל, שחר גליקמן, גל דורנפלד, שירי לוטן ונדב פורטיאנסקי, פועלים יחדיו כאנסמבל משומן ומהוקצע, המחדד את הדמיון, חופש הפעולה והיצירה, ושוחה בתוך מצבים אבסורדיים כמו בתוך מציאות ריאליסטית.

צילום: אלי כץ

לסיכומו של דבר, בשילוב של מסר, כישרון ומעשה בימתי מרתק, זוהי הצגה שעל אף שאינה קלה לעיכול עבור קהל התיאטרון, היא מעוררת מחשבה, בדיוק כמו שתיאטרון אבסורד צריך לעשות. על אף שהמציאות הבימתית היא מוקצנת, גרוטסקית והולכת עד הקצה, בסופו של דבר, מה שנשאר זאת המציאות, ואיתה חייבים לחיות.

התינוק עם מי האמבטיה

הבימה 4

מאת: כריסטופר דוראנג

תרגום: יורם אמיר

עיבוד, בימוי, הפקה ועיצוב חלל: שירי לוטן

שחקנים: אדוה בר אל, שחר גליקמן, גל דורנפלד, שירי לוטן, נדב פורטיאנסקי

קריינות: דורון תבורי

מוזיקה: בועז שחורי

וידאו ארט: מעיין אמזלג

עיצוב תאורה: איתן ממיה

עיצוב תלבושות: רוני בורשטין

עיצוב תנועה: אמנון פלד

עוזר במאית: אניטה פרדמן

עיצוב לול: אורן גבע

תכנון וייצור לול: אמיר פישר

עיצוב פוסטר: מיש רוזנוב

מועדים נוספים:

11/4/22 20:30

12/4/22 20:30

7/5/22 21:00


כתיבת תגובה

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close