להיות או לא להיות

מצעד הגולגולות של מרתה

כמו מרתה, גם המצעד נעשה אחרת מכל מה שאתם רגילים אליו, או במילים אחרות, טוב יותר. הדירוג הגבוה ביותר הוא גולגולת אחת, בעוד הדירוג הנמוך ביותר הוא חמש גולגולות. תתרגלו לזה. 🙂 

דירוג גולגולות מעודכן

 

הלוויה חורפית אילן בשור

צילום: אילן בשור

הלוויה חורפית – תיאטרון באר שבע המחזה הלוויני הנושן, שעלה לאחרונה על במת תיאטרון באר שבע, זכה לעיבוד מחודש תחת ידיו הכישרוניות של הבמאי יאיר שרמן. באמצעות צוות שחקנים נפלא, אשר כל אחד ואחת מהם מהווים כפיסות משובחות שהכרחיות לפאזל היצירה השלמה, ההצגה הפיחה חיים חדשים במאבקים ישנים ובעיקרם, בן המבקש להעניק כבוד אחרון לאמו שהלכה לעולמה ורודף אחר משפחתו המבקשת לחגוג את חתונת הבת. עם זאת, על אף הקומיות שהרעידה את קירות האולם והטרגיות שהרעידה את הלבבות, ההצגה לא הצליחה לגעת באמת בקישקעס.1

 

 

 

 


בוזולה - איתמר טף

צילום: איתמר טף

בוז'ולה – תיאטרון האינקובטור  הבמאים ינון שאזו ויצחק לאור, בשיתוף צוות השחקנים, יצרו מופע תיאטרלי המורכב משלל מנות קומיות לבחירת הצופים, בהתאם לצו לבם ומצב רוחם. האינטראקטיביות הנדרשת מהקהל מונחית על ידי מנחה-קלידן, המלווה בצליליו את הקטעים המומחזים על הבמה. מאחר שהמופע אינו בוחל בהומור עצמי ולאומי ומתעמת עם סוגיותאקטואליות, לוקליות וגלובליות, הצופים זוכים ליהנות משישים דקות של שותפות פעילה עם המתרחש על הבמה, תוכן אקטואלי שכיף לצחוק עליו ושחקנים מוכשרים שמנגישים אותו בחן רב.

2

 

 


 

סוליקא – תיאטרון באר שבע 

 

השלאגר החדש של תיאטרון באר שבע, מאת מאור סבג ותאיר סיבוני ובבימויו של רפי ניב, הוא מחזמר מקורי שמבקש לספר את סיפורה של סוליקא, נערה יהודייה ויפת תואר החיה במרוקו במאה התשע-עשרה. המחזמר, המגולל עלילה טרגית המאופיינת באהבה אסורה וקנאות דתית, הנו רב משתתפים, מלווה בתזמורת חיה ומעוטר בתפאורה ססגונית. עם זאת, הוא טעון שיפור, בלשון המעטה, בין היתר בשל שילוב עברית רהוטה מדי המעוותת את מהימנות המקום והעלילה, סצינות רבות מדי הגורמות לצופה הממוצע לתהות מדוע לא זכה להפסקה ראויה וליהוק מוסיקלי לקוי. לצד זאת, יש לשבח את נסרין קדרי שגילמה את סוליקא בצורה נפלאה ובקול זמיר.

 

 


אני סיזיפוס צילום דן בן ארי

צילום: דן בן ארי

אני סיזיפוס – תיאטרון תמונע  סיפורו של האדם הקטן הנלחם על מקומו מול תלאות העולם המודרני הדורסני ונציגיו זוכה לעיבוד וויזואלי מרשים למדי, בבימויה של מאיה ניצן. עם זאת, העיצוב המעולה (עליו אמונים מאי ברנע על התפאורה והתלבושות וניתאי דגן על הוידאו ארט) רמס והאלים את התוכן כמעט לגמרי, וגרם לאינטראקציות הדרמטיות שהיו על הבמה לפרפר כדג מחוץ למים. ריצודי האורות הפסיכדליים התדירים מדי אינם ידידותיים כלל למשתמש, ובייחוד לא לסובלים מאפילפסיה. כמו כן, תמוהה ההחלטה, השמנופובית משהו יש לומר, לעצב את האיש הרע והסדיסט, נציגו של הממשל, בתור "איש שמן", אותו כלל האנשים הרזים בהצגה צריכים לדחוף במעלה ההר… עם זאת, יש לציין לטובה את עבודתם של השחקנים, ובעיקר את משחקם של אבי גולומב ויולי סקר, שהעניקו גוונים נוספים לדמויותיהם. כולי סקרנות לראות את משחקם בהצגות אחרות, מבעד לכל השכבות שספנו אותם בהצגה זו. 

 


 

אני אנגלינה גולי - דדי אליאס

צילום: דדי אליאס

 "אני אנג'לינה ג'ולי" – אנסמבל כאן | מוזיאון תל אביב לאמנויות

יצירה רלוונטית מתמיד, בבימויה של מיקי יונס, המעניקה נקודת מבט שונה על הפליטים ודמויות מפתח הקשורות אליהם. עבודת גוף מרשימה של השחקנים. 1

 

 

 


 

ירמה - יוסי צבקר

צילום: יוסי צבקר

"ירמה" – תיאטרון תמונע

המחזה הפיוטי של לורקה זכה לעיבוד מקסים תחת ידיו של הבמאי הבלתי נלאה אלירן כספי. משחק מצוין של שחקניות המשנה נופר בוקר ושנטל כהן. 1